Czeka nas kolejna fala upałów. Najcieplej w środę

Po kilku dniach ochłodzenia wysokie temperatury znowu dadzą o sobie znać. Dla naszego regionu IMGW wydał ostrzeżenie drugiego stopnia.

Ostrzeżenia wydane przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej będą obowiązywały od 7 sierpnia. We wtorek wysokie temperatury będą dokuczały mieszkańcom województw: wielkopolskiego, opolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, zachodniopomorskiego oraz lubuskiego. Termometry na zachodzie kraju mogą pokazać nawet 35 stopni Celsjusza.

W kolejnych dniach upały nie odpuszczą. Najcieplej będzie w województwie lubuskim, ale ciepły front przesuwać się będzie na wschód. Alert IMGW obowiązywać będzie aż do piątkowego poranka.




W związku z zapowiadanym wzrostem temperatur przypominamy kilka uniwersalnych rad, jak przetrwać upały:

  • Zadbaj o nawodnienie organizmu. W czasie upałów nawet ciało znacznie bardziej się poci, a każda forma aktywności fizycznej większa ilość wydalanej z organizmu wody, która jest niezbędnej do prawidłowej pracy narządów. Latem warto nieustannie nosić przy sobie butelkę z wodą i popijać ją regularnie co kilkanaście minut małymi łyczkami. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób w podeszłym wieku, małych dzieci i osób, które wykonują prace fizyczne.
  • Nie przegrzewaj się. Zakładaj przewiewne ubrania, wykonane z naturalnych tkanin i będące w jasnych kolorach. Pamiętaj też, żeby małe dzieci ubierać adekwatnie do pogody. Zakładanie czapeczki dziecku, które znajduje się w cieniu nie ma większego sensu. Małe dzieci powinny być jednak chronione przed działaniem promieni słonecznych i nie przebywać na pełnym słońcu.
  • Ogranicz aktywność fizyczną. Jeśli twój organizm nie jest przyzwyczajony do treningów na świeżym powietrzu w czasie upałów, lepiej poczekać aż temperatura spadnie. Możesz uprawiać sport wieczorem lub o świcie, kiedy jest mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia udaru cieplnego od słońca.
  • Reaguj, gdy czujesz się źle. Jeżeli w czasie upałów zaczynasz czuć się słabo, kręci ci się w głowie lub masz mdłości, odpocznij w chłodnym pomieszczeniu. Jeśli objawy nie przechodzą mimo odpoczynku i nawodnienia, skontaktuj się z lekarzem.
  • Prowadź odpowiednią dietę. W czasie upałów niewiele osób ma ochotę na tłuste i niezdrowe produkty. Gdy temperatura rośnie, chętniej sięgamy po owoce i warzywa, które składają się głównie z wody, ale są także bogatym źródłem składników odżywczych, których nasz organizm potrzebuje, by mógł właściwie funkcjonować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *